طلای آب شده چیست؟🪙 | ویژگی ها🌟 + نحوه محاسبه💲 |استعلام کد طلای آب شده

طلای آب شده بخریم یا سکه؟ 87637438543

تفاوت مزایای خرید طلای آب شده و سکه طلا


طلا آب شده در گرگان نوعی طلاست که از ذوب طلاهای قدیمی، شکسته یا سایر مصنوعات طلا به‌دست می‌آید. برای تضمین اصالت این نوع طلا، آنها دارای شناسنامه‌ای هستند که شماره‌ی درج شده بر روی آن، که به طور اصطلاحی “انگ نام” نامیده می‌شود، به ما اطمینان می‌دهد که طلا واقعی است.

طلای نو و طلای آب شده در گرگان 74854534
تکه های طلای آب شده کوچک در کنار تکه های بزرگتری از از آن

طلای آب شده چیست؟

طلای آب شده در گرگان نوعی از طلاست که از طریق ذوب کردن طلاهای دست دوم، شکسته و حتی شمش به‌دست می‌آید. جواهرات دست دوم و شکسته به عنوان “طلای متفرقه” شناخته می‌شوند و پس از خرید توسط طلافروشی‌ها در گرگان به کارگاه‌های مربوطه ارسال می‌شوند تا با استفاده از کوره‌های مخصوص، طلا ذوب شده و به طلای آب شده تبدیل گردد. در این فرآیند، به دلیل ضعف مقاومت طلا در شکل‌دهی، فلزات دیگری به طلا اضافه می‌شوند تا مقاومت و استحکام آن افزایش یابد و به آلیاژ مورد نظر برسد.

بنابراین، عیار طلای آب شده معمولاً متفاوت است و برای تعیین عیار واقعی آن، نیاز به آزمایش در آزمایشگاه وجود دارد. پس از آزمایش، یک رسید با تاریخ، وزن، نام آزمایشگاه و کد مشخصی صادر می‌شود که این مشخصات در واقع همان “شناسنامه طلا” است. شماره این رسید بر روی طلا حک می‌شود که به آن “انگ طلا” می‌گویند. بنابراین، توصیه می‌شود همواره طلای آب شده با انگ تهیه کنید، زیرا در زمان فروش برای اطمینان از عیار طلا از این انگ استفاده و استعلامات مربوطه از این طریق گرفته می‌شود.

طلای آب شده چه طلایی است؟ 853748357454
منظور از طلای آب شده چیست؟

مزایا و معایب طلای آب شده در گرگان چیست؟

اگر تاکنون جواهرات یا سکه‌های زینتی خریده‌اید، احتمالاً می‌دانید که در هنگام فروش، طلافروشان مبالغی به‌عنوان حق ضرب و اجرت ساخت از شما دریافت می‌کنند. یکی از مزایای خرید طلای آب شده در گرگان این است که شما در زمان خرید آن، نیازی به پرداخت این هزینه‌ها ندارید. همچنین، یک مزیت دیگر طلای آب شده این است که می‌توانید آن را به شکل دلخواه خود درآورید. زیرا در زمان خرید، شکل ظاهری طلای آب شده معمولاً به‌صورت مکعب است. این به شما امکان می‌دهد براساس نیاز خود، سفارش ساخت آن را به‌صورت گردنبند، گوشواره یا انگشتر به یک کارگاه طلاسازی بدهید. در ادامه به مزایا و معایب طلای آب شده به‌صورت موردی اشاره خواهیم کرد:

مزایا

1. عدم نیاز به پرداخت اجرت: خرید طلای آب شده در گرگان از مزایایی برخوردار است که به شما اجازه می‌دهد بدون دستمزدهای اضافی، طلا را تهیه کنید.

2. کارمزد کمتر: در مقایسه با طلا و سکه، طلای آب شده دارای کارمزد کمتری است، که این موضوع به عنوان یک مزیت مالی مطرح می‌شود.

3. امکان تغییر عیار: با افزودن فلزات دیگر، می‌توانید عیار طلا را تغییر دهید و به نیازهای خود بپردازید.

4. نقدشوندگی بالا: طلای آب شده به دلیل قیمت مناسب و آسانی در تغییر عیار، نقدشوندگی بالایی دارد و در بازار سرمایه گزینه جذابی است.

معایب

1. عدم تشخیص اصالت: امکان تقلب و عدم تشخیص اصالت کالا از جمله معایب طلای آب شده است که ممکن است باعث مشکلاتی برای خریداران شود.

2. چالش‌های مربوط به نگهداری: طلا آب شده ممکن است نیازمند مراقبت و نگهداری ویژه‌ای باشد و در مقابل سرقت‌ها و خطرات مرتبط با نگهداری طلا، آسیب پذیر باشد.

بر اساس مزایا و معایب فوق، خرید طلای آب شده در گرگان به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری مناسب مطرح می‌شود، زیرا قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر انواع طلا دارد. در تصویر زیر شکل طلای آب شده را مشاهده می‌کنید.

طلای آب شده بخریم یا طلای نو؟ 3853454354
تکه های کوچک و بزرگ طلای آب شده

طلای آب شده بخریم یا سکه؟

یکی از سوالاتی که معمولاً پرسیده می‌شود این است که آیا خرید طلای آب شده بهتر است یا سکه؟ نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد. برخی اعتقاد دارند که خرید طلای آب شده ریسک بیشتری دارد زیرا این نوع طلا قابلیت تقلب بیشتری دارد و افراد غیر آگاه ممکن است به آسانی قربانی متقلبین شوند. اما برخی دیگر، سرمایه‌گذاری در طلای آب شده را به دلیل عدم وجود مالیات، کارمزد و حباب کمتر نسبت به سکه، مناسب‌تر می‌دانند. آنها باور دارند که این نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند به انباشت سرمایه بیشتری برای سرمایه‌گذار منجر شود.

با این حال، برخی سرمایه‌گذاران به دلیل شناخته‌شدن بیشتر و سهولت دسترسی به سکه، سرمایه‌گذاری در آن را منطقی‌تر می‌دانند. آنها باور دارند که با وجود کارمزد و مالیات بیشتر، خرید سکه به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن، انتخاب بهتری است. در ادامه، فرق بین سکه و طلای آب شده را بررسی می‌کنیم تا در صورتی که در انتخاب بین آنها مردد هستید، بتوانید به راحتی تصمیم‌گیری کنید:

طلای آب شده

1. هزینه کمتر: خرید طلای آب شده از جهت هزینه اقتصادی مزیت دارد. زیرا در مقایسه با سکه، این نوع طلا ارزان‌تر به نظر می‌آید. دلیل این ارزانی همانند هزینه ضرب سکه و همچنین کارمزد صرافی‌ها است.

2. قابلیت تقسیم: یکی از مزایای طلای آب شده قابلیت تقسیم آن به واحدهای کوچکتر است. این ویژگی انتخاب طلای آب شده را برای سرمایه‌گذاران با سرمایه محدود، مناسب می‌سازد.

سکه

1. قابلیت اعتماد و دارا بودن پشتوانه: خرید سکه طلا، به‌ویژه از نوع بانکی، قابل‌‎اعتماد‌تر از خرید طلای آب شده است. این نوع سرمایه‌گذاری برخلاف طلای آب شده دارای پشتوانه و اعتبار بیشتری محسوب می‌شود.

2. احتمال کسب سود بیشتر: حباب تاثیر مستقیمی بر تقاضای سکه دارد و با توجه به تقاضای بالا برای خرید این کالا، امکان کسب سود بیشتر در بازار آن وجود دارد.

با توجه به این اطلاعات، انتخاب بین طلای آب شده و سکه بستگی به نیازها و تمایلات شخصی شما دارد. اگر سرمایه‌گذاری ارزان‌تر و قابلیت تقسیم بیشتر را ترجیح می‌دهید، طلای آب شده ممکن است گزینه مناسبی باشد. اما اگر به دنبال سرمایه‌گذاری با پشتوانه قوی‌تر و احتمال کسب سود بیشتر هستید، سکه طلا ممکن است گزینه بهتری باشد.

طلای آب شده بخریم یا سکه؟ 87637438543
تفاوت مزایای خرید طلای آب شده و سکه طلا

تفاوت طلای آب شده با طلای خام

طلای آب شده از ذوب طلای دست دوم بدست می‌آید و معمولاً ۱۸ عیار است، در حالی که طلای خام از معادن استخراج شده و پس از جداسازی ناخالصی‌ها به شمش ۲۴ عیار تبدیل می‌شود. طلای خام دارای عیار و خلوص بالایی است، در حالی که طلای آب شده دارای ناخالصی‌های قابل توجهی است که عیار آن را کاهش می‌دهد. روش معامله در طلای آب شده بدون هزینه اضافی برای اجرت است، اما خرید طلای خام هزینه اضافی برای اجرت دارد. این امر تفاوت طلای آب شده با طلای خام به خریدار اجازه می‌دهد تمامی سرمایه خود را به مقدار بیشتری از طلای آب شده تبدیل کند، در حالی که هزینه اجرت در خرید طلای خام باعث می‌شود که مقداری از وجه سرمایه‌گذار سوخت شده و در نتیجه قادر به خرید طلای کمتری باشد.

طلای آب شده و طلای خام 3864364368
تفاوت طلای آب شده با طلای خام چیست؟

تفاوت طلای آب شده با شمش طلا

طلای آب شده در گرگان با عیار ۱۸، از طریق ذوب طلاهای دست دوم تهیه می‌شود و ابعاد مختلفی دارد. این نوع طلا تنها در ایران معامله می‌شود و هزینه اجرت و کارمزد ندارد. اما شمش‌های طلا با عیار ۲۴، از معادن استخراج شده و بعد از جداسازی ناخالصی‌ها، ابعاد و وزن مشخصی دارند. این نوع طلا قابلیت معامله بین‌المللی دارد و به عنوان نمادی از اعتبار بوده و تضمین شده محسوب می‌شود. اما هزینه‌های اضافی مانند اجرت و کارمزد توسط اتحادیه صنف طلا و جواهر تعیین می‌شود.

طلای آب شده بهتر است یا شمش طلا؟ 8641385737468
تفاوت های بین طلای آب شده و شمش طلا

نحوه محاسبه حباب طلای آب شده

طلای آب شده دارای حباب است که به میزان عرضه و تقاضای بازار وابسته است و می‌تواند ناپایدار باشد و با گذر زمان به حالت طبیعی بازگردد. برای محاسبه حباب طلای آب شده، ابتدا باید با دو نوع حباب آشنا شوید: حباب مثبت و منفی. حباب مثبت زمانی ایجاد می‌شود که قیمت عرضه بیشتر از قیمت تقاضا باشد، در حالی‌که حباب منفی هنگامی رخ می‌دهد که قیمت تقاضا بیشتر از قیمت عرضه باشد.

برای محاسبه حباب طلای آب شده، ابتدا باید فرمول محاسبه قیمت یک گرم طلای آب شده را بدانید و سپس از این فرمول برای محاسبه حباب این نوع طلا استفاده نمایید. دقت داشته باشید که در مخرج فرمول، عدد ۹۰۰ باید قرار داده شود تا قیمت یک گرم از طلای ۹۰۰ عیار به دست بیاید. سپس وزن طلای آب شده را در قیمت یک گرم طلای ۹۰۰ عیار ضرب کنید. در آخر، مقدار به‌دست‌آمده را از قیمت فروش طلا کم کنید تا حباب طلای آب شده محاسبه گردد.

فرمول محاسبه یک گرم طلای آب شده:
(طلا مظنه)/((۴.۶۰۵ ×۷۰۵)/۷۵۰)=شده آب طلای گرم یک قیمت

فرمول محاسبه قیمت یک گرم طلای ۹۰۰ عیار:
(طلا مظنه)/((۴.۶۰۵ ×۷۰۵)/(۹۰۰ ))=عیار ۹۰۰ طلای گرم یک قیمت

فرمول محاسبه حباب طلای آب شده:
شده آب طلای وزن ×عیار ۹۰۰ طلای گرم یک قیمت =شده آب طلای حباب

نحوه محاسبه حباب طلای آب شده 863764364
نحوه محاسبه حباب طلای آب شده در گرگان

استعلام کد طلای آب شده

برای بررسی اصالت طلای آب شده، می‌توانید از کد رهگیری استفاده کنید که بر روی هر قطعه طلا حک شده است. این کد معمولاً شامل ۶ رقم برای تهران و ۴ رقم برای شهرستان‌ها است. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید به وب‌سایت reygiri.com مراجعه کنید و با وارد کردن کد موردنظر، اطلاعات مربوط به شناسنامه آن قطعه طلا را دریافت کنید. همچنین، با تماس به اتحادیه طلای شهر سکونت خود، از راهنمایی و پشتیبانی آن‌ها نیز بهره‌مند شوید. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا اصالت و اعتبار قطعات طلای آب شده را بررسی کرده و از خرید ایمن‌تری برخوردار شوید.

عیار طلای آب شده چطور است؟ 3874383843
محاسبه عیار طلای آب شده

تعیین قیمت طلای آب شده

قیمت طلا بر اساس وزن و عیار آن تعیین می‌شود و متأثر از عواملی مانند عرضه و تقاضا، قوانین بازار، نرخ ارز و انس جهانی است. برای دریافت قیمت هر گرم طلای آب شده ۱۸ عیار، می‌توانید به مراکز خرید طلا، جواهرفروشی‌ها یا بازارهای طلا مراجعه کنید. قیمت طلای آب شده در گرگان برای هر گرم آن تعیین می‌شود و ممکن است در طول روز یا هفته تغییر کند، زیرا مانند سایر انواع طلا، تابعی از قیمت روز بوده و به قیمت طلا در بازار بستگی دارد.

شمش طلای 1000 گرمی 968548343
تعیین قیمت طلای آب شده در گرگان

صحت سنجی طلای آب شده در گرگان

برای اطمینان از صحت طلای آب شده، نیاز است که عیار و وزن طلا دقیقاً نوشته شود. برای این منظور، معمولاً یک خط افقی روی قطعه طلا ترسیم می‌شود. سپس وزن طلای ذوب شده به گرم در بالای خط و عیار آن در قسمت پایین خط نوشته می‌شود. این نوشته‌ها برای رهگیری و صحت‌سنجی طلای آب شده بسیار اهمیت دارند.

آیا طلای آب شده فاکتور دارد؟

شما می‌توانید هنگام خرید طلای آب شده از فروشنده، درخواست صدور فاکتور کنید. این کار به شما در زمان بازرسی و نظارت اداره مالیات و همچنین در زمان فروش، امکان ارائه فاکتور معتبر را فراهم می‌کند. ارائه فاکتور معتبر به شما کمک می‌کند تا همه‌چیز را به‌صورت صحیح و مطابق با قوانین ارائه دهید، همچنین از اصالت طلای خریداری شده نیز مطمئن شوید.

آیا طلای آب شده دارای عیار است؟

طلای ذوب شده اغلب از ذوب جواهرات فرسوده به‌دست می‌آید و به دلیل این که عیار بسیاری از مصنوعات طلا در ایران ۱۸ عیار است، بنابراین عیار طلای آب شده در گرگان معمولاً همین عدد را دارد. به عبارت دیگر، اکثراً عیار طلای آب شده ۱۸ است. اگر بخواهید عیار طلای آب‌شده شما بیشتر از ۱۸ باشد، باید در زمان ذوب از سکه‌های ۲۲ عیار استفاده کنید، و یا برعکس، اگر بخواهید عیار طلای ذوب شده کمتر از ۱۸ عیار باشد، باید از فلزات دیگر در آن استفاده کنید.

طلای آب شده و مزایا و معایب 25735743854
زیورآلات ساخته شده توسط طلاهای آب شده

کلام آخر

طلای آب شده یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری و خرید طلا است. این نوع طلا، با استفاده از طلاهای دست دوم ذوب شده و به شکل مستطیلی تولید می‌شود. یکی از مزیت‌های آن، قیمت مقرون به‌صرفه‌ای است که اغلب ارزان‌تر از سکه و طلاهای متداول است. علاوه بر این، طلای آب شده امکان تنظیم ابعاد مطلوب را فراهم می‌کند، که این امر در حمل و نقل و همچنین انتخاب زیباترین شکل برای طلا بسیار مفید است. به‌طور کلی، خرید طلای آب شده در گرگان به دلیل کمتر بودن هزینه‌ها و امکان تنظیم شکل طلا، یک گزینه مطرح برای سرمایه‌گذاری و خرید طلا در گرگان است. با این حال، همانند هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر، مهم است که قبل از تصمیم‌گیری به تحقیقات دقیق و مشورت با متخصصان مالی و بازار طلا پرداخته شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *