چگونه گوشواره خود را مثل روز اول کنیم؟ 😍| تمیز کردن گوشواره طلا | راه های خانگی

نکات و ترفند هایی برای تمیز کردن گوشواره در خانه 456546457

برای تمیز کردن گوشواره طلا، نقره و دیگر انواع زیورآلات در خانه، می‌توانید از روش‌های مختلفی بهره بگیرید. در این مطلب، روش‌های موثری را برای شما توضیح داده‌ایم تا گوشواره‌های خود را به بهترین شکل ممکن درخشان کنید. همچنین، اگر به دنبال خرید گوشواره طلا در گرگان هستید، می‌توانید از نکات زیر برای نگهداری و تمیز کردن آن‌ها استفاده کنید.

تمیز کردن گوشواره طلا 546546


روش‌ های تمیز کردن انواع گوشواره

تمام افرادی که گوشواره خریداری می‌کنند، پس از چند ماه استفاده، دوست دارند این زیورآلات همچون روز اول درخشان و زیبا به‌نظر برسند. بسیاری از مردم برای این منظور طلای خود را نزد متخصص می‌برند تا آن را تمیز و نونوار کند. اما اگر نمی‌خواهید نزد کارشناس بروید، چگونه می‌توانید در خانه گوشواره طلای خود، از جمله گوشواره‌ های طلا سفید، را تمیز کنید؟ برای یافتن پاسخ این سوال، شما را دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب با بلاگ جواهری گرگان همراه باشید.

تمیز کردن گوشواره طلا و نقره با مایع ظرفشویی

اولین روش خانگی برای تمیز کردن انواع گوشواره‌ های طلا و نقره، استفاده از مایع ظرفشویی است. این روش ساده و موثر می‌تواند زیورآلات شما را درخشان و زیبا کند.

  1. یک کاسه را تا نیمه با آب گرم پر کنید.
  2. چند قطره مایع ظرفشویی به آب اضافه کنید و سپس گوشواره‌ها را درون آن قرار دهید.
  3. بعد از دو دقیقه، با استفاده از یک مسواک نرم که به محلول آغشته شده، گوشواره‌ها را تمیز کنید.
  4. پس از اطمینان از تمیز شدن گوشواره‌ها، آن‌ها را با آب گرم بشویید و در نهایت با پارچه جیر یا حوله بدون پرز خشک کنید.

همچنین می‌توانید برای تمیز کردن طلا از خمیردندان سفید استفاده کنید به این صورت که مقداری خمیردندان را روی مسواک نرم قرار داده و روی سطح طلا بمالید. سپس با آب گرم آبکشی کنید و در آخر با پارچه جیر خشک کنید.

بیشتر بخوانید: علت تغییر رنگ طلا ⁉️| سیاه شدن طلا | نکات

تمیز کردن گوشواره طلا با مایع ظرفشویی 4757846

تمیز کردن گوشواره طلا، نقره و جواهرات با آب جوش

اگر به محلول‌های ضدعفونی کننده دسترسی ندارید و فقط می‌خواهید گوشواره‌های خود را براق کنید، می‌توانید از آب جوش به روش زیر استفاده کنید:

  1. چند فنجان آب را در قابلمه روی اجاق گاز یا در مایکروفر بجوشانید.
  2. آب را از روی حرارت بردارید و گوشواره‌ها را داخل آن قرار دهید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه در آب تمیز بمانند. آب گرم باعث از بین رفتن میکروب‌ها و شل شدن آلودگی‌های سطح گوشواره‌های شما می‌شود.
  3. گوشواره‌ها را از داخل آب بردارید و با مسواک به آرامی روی آن‌ها بکشید.
  4. پس از اتمام کار، گوشواره‌ها را زیر آب ولرم در ظرفشویی بشویید.
  5. در آخر، گوشواره‌ها را روی یک حوله‌ی تمیز قرار دهید تا خشک شوند.
  6. استفاده از آب گرم برای همه‌ی گوشواره‌ها، از هر جنسی که باشند، ایمن است. البته اگر گوشواره‌ها پلاستیکی هستند، قبل از قرار دادن آن‌ها در آب جوش، یک دقیقه صبر کنید تا آب کمی خنک شود.

تمیز کردن گوشواره‌ های نقره

برخی از فلزات گرانبها اگر تمیز نشوند، درخشندگی و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند و کدر و تیره به نظر می‌رسند. نقره یکی از این فلزات است. برای تمیز کردن گوشواره‌های نقره، توصیه می‌کنیم از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. یک لایه نازک فویل آلومینیومی را درون یک تابه پیرکس قرار دهید، به طوری که طرف درخشان فویل به سمت بالا باشد.
  2. گوشواره‌ های نقره را روی فویل بگذارید. با این روش می‌توانید چند گوشواره را به‌طور همزمان تمیز کنید.
  3. تابه را با آب ولرم پر کنید، به طوری که گوشواره‌ها کاملاً در آب غوطه‌ور شوند.
  4. یک مشت جوش شیرین درون آب بریزید و هم بزنید. واکنش شیمیایی بین جوش شیرین و نقره به تمیز شدن آن کمک می‌کند.
  5. اجازه دهید گوشواره‌ها یک ساعت کامل درون این محلول بمانند.
  6. پس از گذشت زمان، گوشواره‌ها را با آب معمولی شستشو دهید و با یک دستمال نرم خشک کنید.

تمیز کردن گوشواره_ های نقره 4564385

تمیز کردن گوشواره طلا با آب اکسیژنه

یکی از رایج‌ترین روش‌های خانگی برای تمیز کردن گوشواره‌ها، استفاده از آب اکسیژنه است. در زیر، مراحل این کار را توضیح داده‌ایم:

  1. گوشواره‌ها را درون یک قوطی پلاستیکی قرار دهید و نصف قوطی را با آب اکسیژنه پر کنید.
  2. اجازه دهید گوشواره‌ها به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه درون آب اکسیژنه بمانند. حتی می‌توانید آن‌ها را یک شب تا صبح در این محلول بگذارید تا همه آلودگی‌ها از بین بروند.
  3. گوشواره‌ها را از قوطی خارج کنید با استفاده از یک برس ریز مخصوص طلا و جواهرات یا یک مسواک نرم، سطح گوشواره‌ها را تمیز کنید تا کثیفی‌ها از آن جدا شوند.
  4. گوشواره‌ها را روی یک دستمال حوله‌ای تمیز یا پارچه جیر قرار دهید و بگذارید در معرض هوا به طور کامل خشک شوند.
  5. در این مرحله خواهید دید که گوشواره‌ها چقدر درخشان و تمیز شده‌اند.
  6. سپس آن‌ها را در جعبه‌اشان قرار دهید یا از گوش خود آویزان کنید و استفاده نمایید.

این روش خانگی برای اغلب مدل‌ های گوشواره طلا و طلای سفید مناسب و کاربردی است. به طور مثال، گوشواره‌ های آویز یا آن‌ هایی که سنگ گرانبهایی ندارند را می‌توان با خیال راحت به این روش تمیز کرد. فقط مراقب باشید که این پاکسازی را نباید زود به زود انجام دهید، زیرا ممکن است به مرور زمان طلا را کدر کند و به جای درخشش، باعث کهنه به نظر رسیدن این فلز گرانبها شود. هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه را می‌توانید از داروخانه‌ ها تهیه کنید.

تمیز کردن گوشواره طلا با آب اکسیژنه 465476756

تمیز و ضدعفونی کردن گوشواره‌ های مروارید

مرواریدها به راحتی درخشندگی خود را از دست می‌دهند، بنابراین بهتر است برای تمیز کردن آن‌ها از خیساندن مستقیم خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند باعث ضعیف شدن و شکستن مروارید شود. برای تمیز کردن گوشواره‌های مرواریدی می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

  1. گوشواره‌های مرواریدی را روی یک پارچه نرم قرار دهید.
  2. یک برس تمیز و کوچک آرایشی را به مخلوط آب گرم و کمی شامپو آغشته کنید و به آرامی روی سطح مروارید بمالید.
  3. برای پایان دادن به کار، مرواریدها را با یک پارچه مرطوب تمیز پاک کنید. اجازه دهید رشته مروارید صاف و خشک شود تا از کشیدگی آن جلوگیری شود.

این روش برای تمیز کردن فیروزه و عقیق نیز قابل استفاده است. همچنین برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن گوشواره‌ های مرواریدی، می‌توانید از آب و صابون ملایم استفاده کنید:

  1. آب ولرم را با چند قطره مایع ظرفشویی ملایم مخلوط کنید.
  2. یک پارچه تمیز و نرم را به محلول آغشته کنید و با استفاده از آن گوشواره‌های مروارید خود را به آرامی پاک کنید.
  3. سپس اجازه دهید گوشواره‌ها روی حوله خشک شوند.

تمیز کردن گوشواره‌ های جواهر با سنگ‌ های قیمتی

گوشواره‌های طلا و نقره که با سنگ‌های گرانبها همچون الماس تزئین شده‌اند، باید با دقت و به روش‌های خاص تمیز شوند:

  1. نصف یک کاسه متوسط را با آب ولرم پر کنید و ۱/۴ پیمانه آمونیاک به آن اضافه کنید، سپس محلول را هم بزنید.
  2. گوشواره‌ها را درون محلول بگذارید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه در آن بمانند.
  3. دستکش بپوشید و گوشواره‌ها را از داخل محلول آمونیاک خارج کنید و در کاسه دوم که حاوی آب معمولی است قرار دهید.
  4. یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی به آب اضافه کنید و گوشواره‌ها را درون کاسه حرکت دهید.
  5. با استفاده از یک مسواک نرم و تمیز، به آرامی سطح الماس را برس بزنید. سعی کنید با دقت و احتیاط درون پایه‌ها و تمامی حفره‌های گوشواره را تمیز کنید تا هر گونه آلودگی جدا شود.
  6. گوشواره‌ها را تا زمانی که کاملاً برق بیفتند، برس بکشید.
  7. در آخر، گوشواره‌ها را روی یک حوله نرم و تمیز، ترجیحاً از جنس مایکروفایبر، قرار دهید تا رطوبت طلا گرفته شود. پس از خشک شدن، آن‌ها را با دستمال جیر برق بیندازید.
  8. برای ضدعفونی کردن گوشواره‌ های نگین‌ دار، می‌توانید از چوب کبریت یا خلال دندان استفاده کنید و به آرامی و با احتیاط کثیفی‌ ها را از لابه‌لای نگین‌ ها پاک کنید.

تمیز کردن گوشواره_ های جواهر با سنگ_ های قیمتی 4635365


نکات و ترفند هایی برای تمیز کردن گوشواره طلا در خانه

1. جواهرات نقره با سنگ‌های گرانبها: اگر گوشواره نقره شما دارای سنگ‌های گرانبهایی است که با چسب به آن چسبیده‌اند، از روش‌های معمول تمیز کردن نقره استفاده نکنید. در این حالت، از تمیزکننده‌های مخصوص طلا و جواهرات کمک بگیرید و با یک دستمال نرم و تمیز، سطح آن را برق بیندازید.

2. مروارید: جواهراتی که با مروارید همراه هستند را هرگز با مواد شیمیایی شستشو ندهید. برای این منظور، از محلول صابون مایع و آب ولرم استفاده کنید. مروارید را حتماً پس از شستن خشک کنید تا لکه‌ای روی سطح آن باقی نماند.

3. شستشوی امن: هرگز گوشواره‌ ها را درون سینک ظرفشویی نشویید. همیشه آن‌ها را در یک کاسه یا قابلمه قرار داده و شستشو دهید تا از خطر افتادن درون چاه جلوگیری شود.

4. استفاده روزانه: گوشواره‌های خود را هنگام خواب، حمام کردن و شنا کردن از گوش خارج کنید. کلر موجود در آب استخرهای شنا از دشمنان اصلی طلا و جواهر شماست. بنابراین، برای حفظ درخشندگی طلا بهتر است هنگام شنا طلاهای خود را دربیاورید.

5. خیس کردن گوشواره: اگر احساس می‌کنید گوشواره طلای شما بیش از اندازه کثیف و کدر است، بهتر است آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب بخیسانید.

6. پولیش نقره: مطمئن‌ترین روش برای تمیز کردن گوشواره نقره در خانه، استفاده از خمیر پولیش نقره است که مخصوص این کار تولید و عرضه می‌شود.

7. حساسیت مروارید: توجه داشته باشید که سنگ‌های مروارید به عرق بدن انسان حساس هستند. بنابراین، پس از استفاده از گوشواره مروارید حتماً آن را با دستمال مرطوب تمیز کرده، با دستمال نرم خشک کنید و درون جعبه‌اش بگذارید تا کدر یا تار نشود.

8. سنگ‌های قیمتی: در زمان تمیز کردن گوشواره‌های نقره یا طلا که دارای سنگ‌های قیمتی نظیر اوپال، زمرد و تانزانیت هستند، آنها را خیس نکنید و مسواک نزنید.

یک نمونه گوشواره فرکانس صدا 43534645

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *