تفاوت طلای رزگلد با طلای زرد چیست؟ | عیار | ماندگاری

طلای رزگلد و طلای زرد 52369855

طلای رزگلد یک جنس خاص از طلا است که در حال حاضر مخصوصاً در صنایع جواهرسازی بسیار محبوب شده است. این نوع طلا دارای رنگی صورتی و زیبا است که باعث جلب توجه بسیاری از افراد شده است. تفاوت اصلی بین طلای رزگلد و طلای زرد در رنگ آنهاست در حالی که طلا زرد دارای رنگی زردی شفاف است، طلای رُز گلد دارای رنگی صورتی و مات می‌باشد که از جنس طلا بوده اما با مقداری آلیاژ به شکلی خاص ترکیب شده است. رنگ صورتی طلای رُز گلد به وجود آلیاژهای خاصی مانند مس و آلومینیوم در طول فرآیند ساخت آن بازمی‌گردد. این آلیاژها به طلای خالص اضافه می‌شوند تا رنگ طلای زرد را به رنگ صورتی تبدیل کنند.

ارزش و قیمت طلای رُز گلد بستگی به عیار و میزان خالصی طلا در آن دارد. همچنین، میزان تقاضا و پرطرفداری این نوع طلا نیز تأثیرگذار است. اما در کل، طلا رُز گلد به دلیل جلوه زیبا و استایل خاصی که به جواهرات می‌بخشد، معمولاً قیمت بالاتری نسبت به طلای زرد دارد و بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. امروزه، طلای رُزگلد جزو محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ساخت جواهرات و زیورآلات است. اگر به دنبال افزودن جلوه‌ای زیبا و منحصر به فرد به استایل خود هستید، خرید و استفاده از طلای رُز گلد را پیشنهاد می‌کنیم.

تفاوت طلای رزگلد با طلای زرد 8541236574


طلای رزگلد چیست؟

طلای رز گلد، یا همان طلای روز، یکی از جنس‌های محبوب در صنایع جواهرسازی است. این نوع طلا به رنگ صورتی یا رز رنگ است که از طلای خالص به همراه آلیاژهای دیگری تشکیل شده است. اصطلاح “طلا روز” در گذشته به امپراطوری روسیه مرتبط بوده و جواهرات با رنگ رزگلد در آن زمان بسیار محبوب بوده‌اند. ترکیبات اصلی طلای رز گلد شامل طلا خالص، مس، و نقره است. این ترکیبات باعث می‌شود که طلای رزگلد ماندگار و جذاب باشد. مصرف طلای رز گلد در جواهرسازی به دلیل جلوه‌ی زیبا و منحصر به فردی که دارد، بسیار متداول شده است.

طلای رزگلد چیست؟ 365824896


تفاوت طلای رزگلد با طلای زرد در چیست؟

توجه داشته باشید که طلای خالص به دلیل نرم و انعطاف‌پذیری آن، حتی در طلای زرد نیز با فلزات دیگر ترکیب می‌شود و به راحتی تغییر شکل می‌دهد و غالباً زودتر می‌شکند. اما تفاوت اصلی در این است که طلای زرد 18 عیار با ترکیب 75 درصد طلای خالص، 15 درصد فلز مس و 10 درصد نقره ساخته می‌شود. اما در طلای رز گلد، به علت استفاده بیشتر از فلز مس، طلا رنگ رزگلدی به خود می‌گیرد و این رنگ جذاب و منحصر به فرد به طلا می‌دهد.

طلای رز گلد با ترکیبی از طلا خالص، مس و نقره ساخته می‌شود. این ترکیب باعث می‌شود که طلا از جنس آلیاژ باشد و نهایتاً چیزی مشابه طلا خالص نیست. با این حال، جلوه‌ی خاص و دلنشینی که این رنگ به طلا می‌بخشد، آن را به یک انتخاب محبوب در صنایع جواهرسازی تبدیل کرده است.

عیار طلای رزگلد 586521458


عیار طلای رزگلد به چه صورت است؟

عیار طلای رز گلد همانند عیار طلای معمولی است، اما با توجه به ترکیب مخصوص این نوع طلا، تفاوتی در مقدار فلزات دیگر وجود دارد. در طلای رز گلد 18 عیار، 75 درصد از آن از طلای خالص تشکیل شده و 22.5 درصد از مس و تنها 2.5 درصد از نقره به عنوان فلزات دیگر موجود است. از این رو، عیار طلای رز گلد و عیار طلای معمولی از لحاظ خالص بودن برابرند، اما ترکیب مواد دیگر در طلای رز گلد آن را از نظر رنگ و خصوصیات بصری دیگر، متفاوت می‌سازد.

عیار طلای رزگلد 25463102102


روش ساخت طلای رزگلد

برای ساخت طلای رزگلد، ابتدا طلا با مس و کمی نقره به‌عنوان آلیاژ مخلوط می‌شود. این فرآیند باعث می‌شود که طلا رنگ صورتی به خود بگیرد که به رزگلد معروف است. مس و نقره کمک می‌کنند تا رنگ طلا تغییر کند و به شکلی صورتی و زیبا تبدیل شود. هرچند فرمول دقیق برای تهیه رزگلد وجود ندارد، اما به طور معمول، مخلوط استاندارد شامل ۷۵ درصد طلا خالص (به رنگ زرد)، ۲۱ درصد مس (به رنگ قرمز) و ۴ درصد نقره (به رنگ نقره‌ای) استفاده می‌شود.

روش ساخت طلای رزگلد 7452315698


تاثیر طلای رزگلد برروی پوست

طلای رز گلد بر روی پوست‌های مختلف، خود را به شکلی متفاوت نشان می‌دهد و به‌طور گسترده مورد استقبال بانوان قرار می‌گیرد. رنگ طلا این نوع، باعث درخشش و لطافت پوست می‌شود و با انواع رنگ‌های پوست، چه گرم و چه خنک، سازگار است. همچنین، برای افرادی که حساسیت به زیورآلات دارند، می‌توان از طلای رز گلد به‌عنوان گزینه‌ای مناسب استفاده کرد. طلای زرد نیز بر روی پوست‌هایی که رنگ تیره یا برنز و زیتونی دارند، جلوه‌ای زیبا دارد. این رنگ طلا در اکثر وسایل آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌طوری‌که می‌توان آن را در سایه‌های چشم و هایلایترها به راحتی مشاهده کرد.

تاثیر طلای رز گلد بر روی پوست 8569741236


ماندگاری طلای رزگلد

ماندگاری طلای رزگلد و طلای زرد به شکل‌های مختلفی تجربه می‌شود. طلای زرد، با توجه به استفاده بیشتر از طلای خالص، نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارد. از طرفی، طلای رزگلد که مقدار بیشتری از فلز مس در ترکیب آن استفاده می‌شود، از استحکام بیشتری برخوردار است و معمولاً دوام بیشتری دارد. طلای رزگلد، همانند طلای سفید و زرد، به آبکاری نیاز ندارد و رنگ آن ثابت می‌ماند. علاوه بر این، در مقابل ضربات یا فشار، طلای رزگلد معمولاً از طلای زرد مقاوم‌تر است و به راحتی شکسته نمی‌شود. با توجه به این موارد، می‌توانید تصمیم خود را در انتخاب نوع طلا براساس نیازها و ترجیحات شخصی‌تان بگیرید. هر دو نوع طلای رزگلد و زرد ارزشی مشابه را دارند، اما طلای رزگلد به دلیل دوام بیشتر و مقاومت در برابر خراش، معمولاً برتری را نسبت به طلای زرد از خود نشان می‌دهد.

ماندگاری طلای رزگلد 856987458

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *